Het gebruik van Human Design in het onderwijs

Een ruimere blik op kinderen en jongeren

Human Design is voor onze kinderen

De grondlegger van Human Design zei ooit: "Human Design is voor de kinderen!"

 

Het is niet zo dat de kennis niet waardevol is voor volwassenen, integendeel, maar met name voor kinderen en jongeren is het belangrijk dat we op een andere manier naar hen gaan kijken. 

 

De wereld van onze ouders bestaat niet meer. Meer dan ooit wordt er een beroep gedaan op authenticiteit, flexibiliteit en unieke kwaliteiten. Onze maatschappij en daarmee ook het onderwijs heeft de opdracht om jonge mensen daarop voor te bereiden.

 

Een prachtige opdracht, maar hoe doe je dat? 

 

Met behulp van Human Design is het mogelijk om zeer gedifferentieerd en gericht naar kinderen en jongeren te kijken. Op het moment dat je per leerling helder hebt hoe zijn of haar natuurlijke aanleg eruit ziet, kun je als professional beter aansluiten op wat er echt nodig is.

 

Veel leerproblemen en gedragsproblemen zijn simpelweg het gevolg van het feit dat we nu niet genoeg aansluiten. Dat ontdekte ik in de periode waarin ik directeur van scholen was en dat zie ik dagelijks op de scholen waar ik leerkrachten en directies mag ondersteunen.

 

Niemand is dat te verwijten. Er wordt keihard gewerkt. Alleen het instrumentarium om beter naar leerlingen te kijken - naar alle leerlingen - was er simpelweg nog niet.

 

Inmiddels help ik een aantal scholen om leerlingen beter te gaan zien. Soms nog probleemgestuurd, maar er is een omslag aan de gang. Op een aantal scholen wil men Human Design ook preventief gaan gebruiken. Als basis voor de bejegening en het leren.  

 

Voor het onderwijs organiseer ik specifieke workshops en trainingen

Naast support bij situaties waarin ouders en school het even niet meer weten, organiseer ik kennismakingsworkshops voor onderwijsteams. Tijdens de workshops gaan teamleden met hun eigen design aan de slag. De workshops zijn leerzaam en vermakelijk. Zelfs de eerste, nog beperkte inzichten leiden al tot bewustwording op het eigen professionele handelen. 

 

Daarnaast bied ik een training (incl. supervisie en intervisie) aan voor IB-ers en zorgcoördinatoren. Deze training biedt de deelnemers voldoende basis om zelf met Human Design aan de slag te gaan. 

Naast drie trainingsdagen, omvat deze training 6 momenten van supervisie en 4 momenten van intervisie. 

Mijn eigen ervaring in het onderwijs

Los van het feit dat ik zelf best wel wat onderwijs genoten heb, ben ik een kleine 12 jaar werkzaam geweest in het onderwijs. De langste tijd als schoolleider. 

Kosten

Introductiegesprek met directie/staf/bestuur

 

Een dagdeel - ad € 280, exclusief btw /reisvergoeding ad € 45 per uur

 

 

 

Consultatie en coaching bij vragen rond leerlingen

 

Online - uurtarief € 70 - doorgaans is 1,5 uur (incl. intake/voorbereiding) voldoende

 

NB ouders moeten akkoord zijn, dat eigenlijk nooit een probleem. Zij leveren bovendien

de informatie aan die nodig is om een design te maken. 

 

 

 

Interactieve workshop voor het team

 

Bij teams tot 7 leden - één dagdeel, inclusief voorbereiding - € 360,00

(excl. btw, reiskosten en vergoeding reistijd ad € 45 per uur)

 

Bij teams van 7 leden tot 18 leden - twee dagdelen - € 720,00

(excl. btw, reiskosten en vergoeding reistijd ad € 45 per uur)

 

Inbegrepen: verkorte schriftelijke Human Design rapportage per deelnemer

 

 

 

Training 'Human Design in het onderwijs' voor IB-ers en zorgcoördinatoren

 

Op basis van open inschrijving - studietijd - 6 dagdelen, 6 uur supervisie en 4x2 uur intervisie

Kosten: € 1690  - maximaal aantal acht deelnemers

 

Inbegrepen: uitgebreide schriftelijke Human Design rapportage per deelnemer

 

Incompany: prijs in overleg

 

Wil je meer weten

Laat hieronder je gegevens achter en ik neem contact me je op.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Of neem contact op via Whatsapp.