Coaching van ondernemers

Wat heb jij er als ondernemer aan om je natuurlijke kwaliteiten en drijfveren te kennen?

Ik zou zeggen: "bijna alles!"

 

Juist als ondernemer is het belangrijk dat je heel dicht bij je natuurlijke aanleg werkt en leeft. Alleen dan heb je de energie om door te gaan. Voldoende energie om niet alleen hard te werken als het goed gaat, maar ook voldoende energie op het moment dat het even niet vanzelf gaat en het aankomt op doorzettingsvermogen. 

 

Dat is vaak een onnodig breekpunt in ondernemingen. In veel één-persoonszaken, kleine en middelgrote ondernemingen kom ik ondernemers tegen die te lang op hun tenen hebben gelopen en die bij tegenslag de moed verliezen. Negen van de tien keer omdat ze niet vanuit hun natuurlijke drive en energie leven en daardoor (onbedoeld) tegen zichzelf in werken.

 

Dat is echt zonde en het hoeft niet zo te zijn!

 

Vaak zorgen ondernemers beter voor hun klanten en/of hun personeel, dan voor zichzelf. Dat houd je een tijd(je) vol, maar duurzaam succesvol ondernemen begint en staat met 'zelfzorg'.  Zelfzorg is dus geen luxe. Het is een kritische succesfactor. Het is de Alfa en de Omega van duurzaam ondernemen.

 

Iedere ondernemer kan op basis van de kennis van zijn of haar design groeien. Door geen onnodige energie meer te verspillen, door keuzes te leren maken voorbij 'wat verstandig lijkt' én door optimaal gebruik te maken van zijn of haar natuurlijke potentie, gaan zaken doorgaans gemakkelijker en is er duurzaam succes mogelijk. 

 

1:1 coaching

Aan de hand van je design ga ik met je op zoek naar je natuurlijke  mogelijkheden om te presteren zonder daarbij op je tenen te lopen. 

 

Na drie sessies heb je meer dan voldoende zicht op jezelf om keuzes te maken die tot succes en tevredenheid leiden.

coaching van teams

Stroomt het in een (management)team, of is het hard werken? Hoe benut je de designs van de teamleden optimaal en voelt iedereen zich gezien? 

 

Met behulp van een eenvoudig instrument bespreken we de onbewuste dynamiek en zetten we iedereen in zijn (m/v) kracht.

(personal) branding

Als ondernemer ben jij in zekere zin ook een merk. Je hebt een imago met een zekere waarde. Wat nu als dat imago in lijn is met wie jij echt bent? 

 

Hoe meer jouw natuurlijke aanleg tot uitdrukking komt in wie je bent, hoe meer effect je hebt op je omgeving. Jezelf bewust worden van jezelf als 'brand' en daar je acties op afstemmen (marketing e.a.), zorgt ervoor dat je met minder inspanning, meer impact zult hebben.